Forløb: lær at lukke dine salg

Har du svært ved at lukke salgene på dine kundemøder, og bryder du dig egentlig ikke om at træde ind i “sælger-rollen”? Så er mit forløb med salgsrådgivning som skabt til dig.

Forløbet kan både være 1:1 eller på hold. Der er fordele ved begge, men det vigtigste er, at vi skræddersyer forløbet, så det passer til dig og din virksomhed.

Forløbet er fordelt på tre moduler, hvor du samles med et lille hold af selvstændige, der har samme mål som dig – netop at lære hvordan man lukker salget i sine kundemøder, på en ordentlig måde. Derudover indgår en individuel samtale, hvor der er fokus på netop DIG og din profil.

Jeg kan sagtens fortælle en masse og snakke ørerne af jer når det kommer til salg – men det nytter ikke noget at jeg bare kommer med smarte kommentarer eller kække Sælger Helge-spørgsmål. For én person virker specifikke formuleringer og fremgangsmåder rigtig godt, mens de måske ikke virker for en anden. Det primære succeskriterie er, at du skal være dig selv! Og derfor kræver forløbet også en del af dig. 

Til hvert modul er der derfor forberedelse, der skal laves. Den forberedelse der laves, bliver der arbejdet videre på, når vi mødes på modulerne. På den måde vil du ende med at stå tilbage med konkrete og brugbare værktøjer og inspiration, der er direkte anvendelige hjemme i virksomheden og mødet med kunderne.

Forløbet er fordelt på tre moduler, hvor du samles med et lille hold af selvstændige, der har samme mål som dig – netop at lære hvordan man lukker salget i sine kundemøder, på en ordentlig måde. Derudover indgår en individuel samtale, hvor der er fokus på netop DIG og din profil.

Jeg kan sagtens fortælle en masse og snakke ørerne af jer når det kommer til salg – men det nytter ikke noget at jeg bare kommer med smarte kommentarer eller kække Sælger Helge-spørgsmål. For én person virker specifikke formuleringer og fremgangsmåder rigtig godt, mens de måske ikke virker for en anden. Det primære succeskriterie er, at du skal være dig selv! Og derfor kræver forløbet også en del af dig. 

Til hvert modul er der derfor forberedelse, der skal laves. Den forberedelse der laves, bliver der arbejdet videre på, når vi mødes på modulerne. På den måde vil du ende med at stå tilbage med konkrete og brugbare værktøjer og inspiration, der er direkte anvendelige hjemme i virksomheden og mødet med kunderne.

Forløbet består af følgende

Modul 1

På forløbets første modul handler det primært om, at blive klogere på egen adfærd, og hvordan du matcher forskellige typer af kunder.

  1. Du har fået råd til hvordan du kan være 100% dig selv, og autentisk i mødet med kunden – uanset persontype.

  2. Du kan aflæse andre mennesker ud fra deres fremtoning og måde at kommunikere på.

  3. Du kan skabe relation, tillid og dermed salg uanset hvilken type kunde du møder.

  4. Du ved hvordan du med din personlighed skal agere over for forskellige typer kunder.

  5. Du har lært hvordan kunder tager beslutninger.

  6. Du har lært hvad der skal til, for at kommunikationen mellem dig og kunderne bliver succesfuld.

1:1 sparring

Efter første modul får du en personlig tilbagemelding på din DiSC sales profil, og vi tager en snak om hvordan du ser dig selv i den. Den individuelle samtale foregår online, og har en varighed af 45 minutter.

  1. De nye redskaber og viden om dig selv og din salgsprofil, har gjort dig sikker i at være 100% dig selv i dine møder.

  2. Du ved hvordan din adfærd og personlighed opfattes af andre.

  3. Du har lært hvordan DU skal tilgå kunden, og kommunikere.

  4. En 25 siders personlig rapport om netop DIG.

Modul 2

Forløbets andet modul handler primært om at blive dygtigere til at vide, hvad du skal spørge ind til i et kundemøde og hvordan du spørger. Du lærer også at blive skarpere på, hvad der gør dig unik, og hvordan du bruger det aktivt over for kunden.

  1. Du vil få oplevelsen af at kunden ønsker at købe af dig, i stedet for at du skal forsøge at sælge.

  2. Du har lært at have en stærk rød tråd når du spørger ind til kunden.

  3. Du har lært at præsentere dig selv og din virksomhed, sådan at kunden bliver interesseret.

  4. Du kan tydeligt italesætte overfor kunden, hvad deres værdi er af at vælge dig, samt hvordan du differentierer dig.

  5. Du har lært hvordan du skaber interesse for at købe ‘360 grader’ i stedet for kun enkelte produkter/services.

Modul 3

På baggrund af de foreløbige moduler og diverse forberedende øvelser, kan vi i modul 3 for alvor gå i dybden med, hvordan man opbygger succesfulde kundemøder og lukker salget.
  1. Du kan opbygge succesfulde kundesamtaler, hvor du har ro og god styring.

  2. Helt konkrete værktøjer og skabeloner til samtalestruktur.

  3. Viden om hvad du skal gøre, hvis kunden ikke siger “ja”.

  4. Inspiration til succesfuld brug af visuelle virkemidler i kundemødet.

  5. Inspiration til, hvordan du kan gøre dine kunder til ambassadører, der henviser nye kunder til dig.

Salgstræning hos

Forløbet består af følgende

Modul 1

På forløbets første modul handler det primært om, at blive klogere på egen adfærd, og hvordan du matcher forskellige typer af kunder.

  1. Du har fået råd til hvordan du kan være 100% dig selv, og autentisk i mødet med kunden – uanset persontype.

  2. Du kan aflæse andre mennesker ud fra deres fremtoning og måde at kommunikere på.

  3. Du kan skabe relation, tillid og dermed salg uanset hvilken type kunde du møder.

  4. Du ved hvordan du med din personlighed skal agere over for forskellige typer kunder.

  5. Du har lært hvordan kunder tager beslutninger.

  6. Du har lært hvad der skal til, for at kommunikationen mellem dig og kunderne bliver succesfuld.

1:1 sparring

Efter første modul får du en personlig tilbagemelding på din DiSC sales profil, og vi tager en snak om hvordan du ser dig selv i den. Den individuelle samtale foregår online, og har en varighed af 45 minutter.

  1. De nye redskaber og viden om dig selv og din salgsprofil, har gjort dig sikker i at være 100% dig selv i dine møder.

  2. Du ved hvordan din adfærd og personlighed opfattes af andre.

  3. Du har lært hvordan DU skal tilgå kunden, og kommunikere.

  4. En 25 siders personlig rapport om netop DIG.

Modul 2

Forløbets andet modul handler primært om at blive dygtigere til at vide, hvad du skal spørge ind til i et kundemøde og hvordan du spørger. Du lærer også at blive skarpere på, hvad der gør dig unik, og hvordan du bruger det aktivt over for kunden.

  1. Du vil få oplevelsen af at kunden ønsker at købe af dig, i stedet for at du skal forsøge at sælge.

  2. Du har lært at have en stærk rød tråd når du spørger ind til kunden.

  3. Du har lært at præsentere dig selv og din virksomhed, sådan at kunden bliver interesseret.

  4. Du kan tydeligt italesætte overfor kunden, hvad deres værdi er af at vælge dig, samt hvordan du differentierer dig.

  5. Du har lært hvordan du skaber interesse for at købe ‘360 grader’ i stedet for kun enkelte produkter/services.

Modul 3

På baggrund af de foreløbige moduler og diverse forberedende øvelser, kan vi i modul 3 for alvor gå i dybden med, hvordan man opbygger succesfulde kundemøder og lukker salget.
  1. Du kan opbygge succesfulde kundesamtaler, hvor du har ro og god styring.

  2. Helt konkrete værktøjer og skabeloner til samtalestruktur.

  3. Viden om hvad du skal gøre, hvis kunden ikke siger “ja”.

  4. Inspiration til succesfuld brug af visuelle virkemidler i kundemødet.

  5. Inspiration til, hvordan du kan gøre dine kunder til ambassadører, der henviser nye kunder til dig.

Alt det du får med

I forløbet indgår

Inden vi mødes på modul 1, udfylder du en personlig DiSC sales profil. Herefter modtager du en udførlig rapport, som bl.a. gør dig klogere på egne styrker og udfordringer i rollen som sælger.

Det er denne profil og rapport vi vil sparre om, og kigge nærmere på, i den efterfølgende individuelle samtale.

Der oprettes en lukket Facebookgruppe KUN for deltagerne på dit hold. Facebookgruppens formål er sparring, refleksion og motivation på tværs af holdet.

Derudover er det et forum, hvor der kan stilles spørgsmål og et sted hvor jeg (Henrik) kan komme med indspark.

Undervejs i forløbet kan du samle på gode råd og konkrete metoder. Det rigtige arbejde med dine salgsevner starter jo først for alvor når du kommer tilbage til hverdagen.

Bliv en bedre sælger!

Det får du ud af forløbet

Måske du lige nu tænker: “Henrik, jeg kommer ALDRIG til at kunne sælge på den der måde, du beskriver. Og jeg kan da slet ikke forestille mig at komme til at synes, det er sjovt at sælge.” Jeg ved, jeg kan lære dig det. Og jeg ved, at det kan komme til at føles meget mere rigtigt for dig at sælge, fordi jeg lærer dig at gøre det på en ordentlig og professionel måde. Uden smarte buzzwords og catchy spørgsmål.

Når du står på den anden side af forløbet, vil du bl.a. opleve …

 Vi får bugt med de vaner, der spænder ben for dig, og du får måske øjnene op for, hvad det er der hidtil har gjort, at du ikke får lukket salgene på dine kundemøder. Det er dét, sparring og træning kan give dig. Og det er en investering, der med garanti vil være det hele værd.

Bliv en bedre sælger!

Det får du ud af forløbet

Måske du lige nu tænker: “Henrik, jeg kommer ALDRIG til at kunne sælge på den der måde, du beskriver. Og jeg kan da slet ikke forestille mig at komme til at synes, det er sjovt at sælge.” Jeg ved, jeg kan lære dig det. Og jeg ved, at det kan komme til at føles meget mere rigtigt for dig at sælge, fordi jeg lærer dig at gøre det på en ordentlig og professionel måde. Uden smarte buzzwords og catchy spørgsmål.

Når du står på den anden side af forløbet, vil du bl.a. opleve …

 Vi får bugt med de vaner, der spænder ben for dig, og du får måske øjnene op for, hvad det er der hidtil har gjort, at du ikke får lukket salgene på dine kundemøder. Det er dét, sparring og træning kan give dig. Og det er en investering, der med garanti vil være det hele værd.

Tidligere deltagere på forløbet siger

Jeg kan på det varmeste anbefale Henriks forløb til andre. Faktisk burde alle virksomheder, der sælger, servicerer og har direkte kontakt til kunderne få hjælp af Henrik. Forløbet og indholdet i forløbet skaber grundlag for de vigtige grundsten i virksomheden. Jeg ville ønske, at jeg havde mødt Henrik for mange år siden.

Hanne Østergaard, ejer af Seomentor Hanne

Jeg har været på mange salgskurser og uddannelser i salgsteknik, men jeg har aldrig fundet mig til rette i det, og jeg ser heller ikke mig selv som sælger.
Forløbet med dig er første gang jeg har kunnet se mig selv i processen. Din måde at arbejde med salg på gjorde, at mine parader røg ned. Jeg er SÅ enig med dig i at det vigtigste er at blive rigtig dygtig til at spørge ind og behovsafdække kunden.

Rådgiver

Din inspiration til små ændringer i mine afklaringssamtaler har allerede efter modul 1 medført flere salg, blandt andet 2 af mine populære rådgivningsforløb. De solgte forløb er i tusindekronersklassen, så min deltagelse på dit forløb er allerede tjent hjem efter modul 1 🥳 Faktisk er det væsentligt mere end bare "tjent hjem"🎯

Janne Leth Førgaard, ejer af Ekstramor

Tag endelig fat på mig, ved interesse i forløbet

Stadig i tvivl?

Følg med på sidelinjen

Vil du gerne modtage tips og tricks, høre mere om mine forløbog lære hemmeligheden bag salg?
Skriv dig op med din mail herunder, så hører du mere fra mig.

Følg med på de sociale medier 
og bliv holdt opdateret