Vores mødebooker har hjulpet både store og små virksomheder i vidt forskellige brancher med at få nye værdifulde kunder – og vi kan også hjælpe dig. Læs videre for at lære mere om vores mødebookers tilgang til mødebooking, og hvordan det kan bidrage til succes i din virksomheds salgsafdeling.
Vi er specialiseret indenfor både salgscoaching og telemarketing, hvilket betyder, at vi har indsigt i mange forskellige salgsafdelinger rundt omkring i Danmark. På tværs af vores kunder, som arbejder i vidt forskellige brancher, hører vi ofte, at det ofte er svært at finde tid til at prioritere mødebooking i en travl hverdag, hvor mange opgaver skal løses.
Dette kan desværre føre til, at det blot er status quo, der bliver vedligeholdt, frem for at kundeporteføljen kontinuerligt udvikles. Der er ikke som udgangspunkt noget galt med status quo, særligt hvis man har en fast og stabil kundeportefølje, der regelmæssigt handler hos én. Hvis ens kunder oplever vækst, vil man som leverandør også typisk opleve større efterspørgsel. Men hvis man har kapacitet til at sælge mere og samtidig ønsker at diversificere sin kundeportefølje, så man ikke udelukkende er afhængig af få kunder for sin omsætning, er man nødt til at opsøge nye mulige kunder.
Det er netop her en dedikeret mødebooker kan gøre en reel forskel. I stedet for at din virksomheds sælgere skal bruge timevis på det opsøgende salg, kan de i stedet fokusere deres indsats på det, som de er gode til. De kan forklare den nye mulige kunde om alle de fede aspekter ved jeres produkt, pleje kunderelationer, udarbejde materiale og alle de mange opgaver, som salgsmedarbejdere typisk varetager. Samtidig vil de med en ekstern mødebooker tilknyttet opleve, at kalenderen sideløbende med deres regelmæssige aktiviteter bliver fyldt med nye og spændende møder. På denne måde behøver man ikke at gå på kompromis med at pleje de gode relationer for samtidig at indhente nye kunder.
Charlotte er vores mødebookingsspecialist. Hun har brugt mange år på at forfine sine evner bag en telefon, og hun ved præcis, hvordan hun får de rette kunder i tale. Hos Excito har vi absolut ingen interesse i at booke møder med kunder, som ikke er værdifulde for vores samarbejdspartnere. Derfor siger vi også gerne nej til møder, som den, vi ringer til, måske er interesseret i, hvis vi vurderer, at det ikke er et ideelt match for vores kunde. Sådan sikrer vi nemlig, at vi optimerer den værdi, som I får ud af et samarbejde med os.
Alt afhængigt af vores aftale, vil Charlotte dedikere en rum tid hver eneste uge til at ringe ud til mulige kunder på jeres vegne. Her vil hun vække deres interesse for jeres produkter eller ydelser og samtidig screene de mulige kunder ud fra de parametre for jeres ideelle kundetype, som vi i fællesskab klarlægger.
En mødebooker er i virkeligheden bare en salgsrepræsentant, der kontakter mulige kunder på vegne af din virksomhed. Det kan enten være én, der sidder internt i din salgsafdeling. Eller, som i vores tilfælde, kan det være én ekstern person, som er en fleksibel ressource, hvis indsats du kan op- eller nedjustere efter behov.
En mødebooker vil typisk i samarbejde med virksomhedens salgsansvarlige fastlægge en strategi for, hvilke virksomhedstyper mødebookeren skal kontakte og forsøge at etablere en dialog med. Dette tager næsten altid afsæt i virksomhedens kernemålgruppe, men ofte udvælges også specifikke segmenter af denne målgruppe ad gangen for at teste og evaluere, hvor mødebookeren opnår størst succes.
Når mødebookeren først er i gang med arbejdet, vil mødebookeren etablere den indledende dialog og præsentere den mulige kunde for en salgspitch, hvor mødebookeren afdækker og italesætter, hvilken værdi man kan skabe for den virksomhed, man er i dialog med. Hvis virksomheden er interesseret, vil mødebookeren efterfølgende, i sagens natur, booke et møde ind mellem repræsentanter fra begge virksomheder, hvor et muligt samarbejde udforskes i yderligere detaljer.
Vi kender det alle - at få en irriterende og lidt for ivrig person i røret, som absolut ikke vil afbryde samtalen, uanset hvor lidt interesse der er i den anden ende.
Sådan arbejder Excitos mødebooker IKKE!
Vores mødebooker, Charlotte, har mange års erfaring med professionel mødebooking for danske virksomheder med vidt forskellige udgangspunkter. Men fælles for dem alle er, at hun har hjulpet med at øge deres salg.
Dette gør hun på en helt bestemt måde – ved netop at facilitere en positiv og værdifuld dialog med de mulige kunder, hun får i røret. Hun er nemlig ikke bange for at acceptere et nej eller ligefrem selv at sige nej tak til en virksomhed, hvis hun kan mærke, at det ikke er et match for den virksomhed, som hun repræsenterer.
For hende handler det om ikke at spilde hverken hendes egen eller andres tid. Det gælder både de virksomheder, som hun kontakter, men også de sælgere, som hun booker møder til. Hun fører først et lead videre i processen, hvis hun i dialogen mærker en oprigtig mulighed for et samarbejde, der er værdifuldt for begge parter. Netop med denne tilgang sikrer man nemlig en høj succesrate uden en masse unødvendigt tidsspild.
Mødebooking er ikke raketvidenskab, men alligevel oplever vi, at mange virksomheder nedprioriterer det, erstatter det med leads gennem betalt annoncering eller nøjes med udelukkende at tage hånd om opgaven, når der er lidt luft i kalenderen. Med Excito på sidelinjen som salgsafdelingens forlængede arm, får du kontinuerligt nye møder i kalenderen, en pipeline med varme leads samt en fleksibilitet, der gør dig i stand til at skrue op og ned for indsatsen efter behov.
Få en uforpligtende, afklarende samtale
Vi tilbyder altid en 100 % uforpligtende samtale, inden du beslutter dig.
Kontakt os